tisdag 21 juli 2009

Min första sommarsemester vecka...

.... eller pappas så att säga, mamma och jag är ju lediga mest hela tiden.

Så där ja... då var jag ute på turné igen. Igår kväll så satte vi oss i bilen och begav oss ner mot Falkenberg. Vi åkte ganska sent så att jag kunde sova i bilen. Faktiskt så somnade både jag och mamma direkt utanför Nyköping och sen väckte jag mamma när vi kom till Jönköping. Det var ju dags för mat. Jag fick gå på pappa stammishak, där han ätit många pizzor i sin ungdom. :-)

Borås blev nästa stopp. Vi hälsade på pappas kompis Martin och tittade på hans nya fina lägenhet. Hobbe, hans son var också där, och jag fick leka med hans legogrejer...några specialare som jag inte kommer ihåg namnet på.

När vi kom ner till Falkenberg runt 02-00 tiden så hade ju självklart farmor redan somnat och jag också så klart. Jag sov hela natten, vaknade vid 06.00 och fick välling, somnade sedan om och vaknade runt 09.30... Så fort jag lät så knackade det på dörren ....åh vad farmor hade väntat på att jag skulle vakna. Mamma och pappa fick ligga kvar ett tag i sängen och jag fick komma upp. Jag kände genast igen mig för det är ju bara några veckor sedan jag var här senast.

Idag har vädret varit lite si och så, sol och regn om vartannat. Jag har varit ute på några promenader och jag gillar verkligen när det blåser i ansiktet på mig, då kiknar jag av skratt.

Ikväll så hade jag farmor-kväll då mina föräldrar åkte till Ullared för upphandling av saker till mitt namngivningskalas på lördag. Det skall bli spännande och kul att träffa alla, hoppas att det blir fint väder.

Jag sover nu gott i min säng, mamma bloggar och pappa håller på att skruva upp en gardinskena så att mamma kan sy klart gardinerna och sätta upp dem imorgon.

Vi hörs igen om några dagar!
Kram från mig, pappa och mamma !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.