måndag 1 juni 2009

Till sjöss...

Efter mycket packande så kom vi äntligen iväg...jag sov iofs hela tiden som mina föräldrar fixade så att vi kunde åka. Det är ju en del som måste med när man har en sån liten prinsessa som mig...
Pappa åkte ner först och gjorde klart båten så att mamma och jag bara kunde hoppa på. Jag fick på mig min flytväst, vilket kändes spännande. Fullkittad med mössa, solhatt och solglasögon så bar det iväg. Vi körde väldigt försiktigt trots att det var årets första båt-tur för pappa...som annars brukar testa motorn... :-)

Efter bara några minuter till sjöss så visade jag tydligt vad jag tyckte - I like it!
Då drog pappa på och vinden ven i ansiktet på mig och jag skrattade gott.
Vi åkte ut till Allemansholmarna, vår båtklubbs-ö, och där träffade jag en kompis som heter Emil. Hans föräldrar har också båt så vi kommer nog att ses igen i sommar.

Vi stannade hela eftermiddagen, efter lite mat och sömn så kastade vi loss igen och åkte hemåt.

När jag kom hem vid 18 tiden så var det bara att äta igen, sjön suger säger de. Sen tog pappa och jag ett bad för jag måste ju tvätta av mig solkrämen... :-)

Jag somnade gott efter dagens äventyr. Nu ligger jag och drömmer om nästa båttur !

Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.