lördag 27 juni 2009

På Oslo´s gator å torg....

Vi kom fram väldigt sent till Oslo och farbror Mats väntade uppe och tog emot oss. Jag sov först men sen vaknade jag och umgicks lite...innan jag fick ny blöja och välling och somnade om igen.

Jag sov ända till 6-tiden då jag fick lite mer välling och sen sov vidare till 9-tiden. Eftersom mina kusiner var på dagis och deras föräldrar jobbade så gick vi upp och åt frukost och sen åkte pappa till HP kontoret i Oslo och jobbade. Mamma och jag åkte in till stan och skulle strosa runt lite...puh...det var jättevarmt med det bekom inte mig speciellt för satt ju under paraplyet. När pappa jobbat klart så mötte han oss och vi gick ner på Akers Brygga dit säkert halva Oslo´s befolkning också gått.

.
Som ni ser så är det jobbigt att turista omkring...för helt plötsligt så ramlade mina ögon ihop och jag tog en tupplur.... :-). Min föräldrar trodde nog att jag satt och kollade in något spännande på marken.

Framåt kvällningen så åkte vi tillbaka hem för att premiärträffa mina kusiner. Det var många killar...och Alexander som är minst i skaran busade med mig en hel del.
Lagom till att de vuxna skulle äta så var det dags för mig att tacka för mig. Jag somnade i mammas famn på altanen med nappflaskan i munnen.
Det är jobbigt och kul att vara på min första utlandsresa. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.