lördag 20 juni 2009

EMBLA - på Ängö i Kalmar

Efter en partynatt så får man ha sovmorgon...jodå, vi sov alla till kl 10.30 :-)

Men det hindrade inte mig för att somna om i bilen när vi åkte in till Kalmar...men för säkerhetsskull så var jag beredd med telefonen i högsta hugg...:-)
Vi var med Ann och Oskar och åt lunch på vår favoritrestaurang (igen) och sen strövade vi alla runt i hamnen och tittade på båtar.





På vägen hem så åkte vi ut till EMBLA, pappas mormor/morfars hus som jag är döpt efter. Pappa ringde på och undrade om vi kunde få ta ett kort på verandan under skeppsklockan där namnet står och självklart var vi välkomna.


Jag har verkligen lärt mig en massa nya saker. Till exempel när jag sitter i knät på farbror Oskar och låter som en ångbåt och får guppa och då vibrerer det och jag skrattar gott...och alla andra också.



På kvällen så grillade vi gott och efter vällningen så somnade jag i mammas famn i solnedgången med en massa filtar runt mig för det var lite kallt.



Nu har jag avklarat min första midsommar på Öland och sköter jag mig så här bra så är det nog inga problem att få åka till Borgholm när jag blir tonåring ;-)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.