torsdag 11 juni 2009

En effektiv dag...

Vilken tidig morgon...jag blev väckt kl 8.30, tidigt för mig, halva kudden var kvar i ansiktet, lite halvsvullen i ögonen och täppt i näsan. Det var dags att gå upp...vi skulle vara på mammas jobb kl 9.15 på månadsmöte. Pappa åkte tidigt till jobbet, eller rättare sagt, båten. Han är borta på seglingresan med kollegor och kunder tills imorgon eftermiddag. De har haft ett härligt väder ute på havet och seglar sådana där stora-stora segelbåtar.

Mamma och jag har haft fullt upp idag... När vi var klara på jobbet vid 12 så träffade vi Sussie (Hugo´s mamma) i Kista Centrum och åt lunch. Hugo skall få en lillasyster i augusti så Sussie´s mage hade växt en del sedan vi sågs senast. Jag fick äta burkmat idag, Lasagne, jättegott... hmmm så nu får mamma ta och laga lasagne och köra i mixern.

Sen blev det en shoppningrunda i Kista Centrum, då jag fick några nya pyjamaser i stl 86. Jag växer så det knakar :-) kanske inte riktigt en 86-a men det är ju så skönt när de är lite rymliga att sova i.

Efter det så begav vi oss till IKEA för att köpa galgar till mig så att jag kan hänga upp alla mina fina klänningar i garderoben. I helgen så skall pappa flytta in sitt kontor till "syrummet" så att jag kan flytta in i mitt nya rum.

När vi kom hem så åt jag lite gröt och färska persikor, det var gott. Sen gick vi till Viktväktarna på möte och jag tog en tupplur i vagnen på vägen dit. Men på hemvägen så satt jag upp och tittade på träd, blommor och sen stannade vi och tittade på fåren som går i hagen här nere. Jag förstod nog inte vad det var eftersom de bara stod helt stilla.

Efter lite kvällsvälling och mys så somnade jag i mammas famn framför Aktuellt... :-)

Som jag skrev ovan så växer jag fort...för exakt 6 månader sedan så kunde jag sova gott i pappas munkis-ficka... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.