fredag 19 juni 2009

I tisdags så var vi på BVC för en rutinkontroll, vägning och mätning. Precis som alla säger så har jag blivit stor 8,6 kg och 68 cm lång, jag har ju legat på kurvan tills nu men nu så sticker både vikt och längd i väg uppåt. Jag får nog pappas längd och mammas bredd... :-)

Efter det så åkte vi till mormor och jag fick var där medan mamma var till frisören...själv får jag nog vänta ett tag med klippning. Vi lekte på altanen och jag visade alla tricks jag lärt mig...även att spotta ut maten. Hmmm... då blev mormor bestämd på mig, lek vid matbordet är inte populärt... men jag charmade henne direkt.

På vägen hem så stannade vi i Enköping och hälsade på Malin och Lotta. Alla grabbarna var ute på vift.

I onsdagsförmiddags så var vi hade vi avslutning på Öppna Förskolan och sångstunden. Vi hade samlat till fina presenter till våra fröknar för de är så himla gulliga.

När vi var klara där så var det hem fort som attan och packa bilen, jaja...jag sov den mesta tiden så mamma fixade på. Sen bar det iväg till Öland och farfar för mitt första midsommarfirande.

Mamma och jag åkte bil ner och pappa som var i Finland/Baltikum på jobbresa flög direkt till Kalmar. Vår bilresa gick jättebra och jag sov nästan hela vägen. Vi var nere lagom så att vi kunde överraska pappa på flygplatsen kl 22, farfar skulle ju ha hämtat honom egentligen, men så dök vi upp. Jag var ju jättepigg eftersom jag sovit hela eftermiddagen/kvällen.

På torsdagen så regnade det hela förmiddagen och jag fick sova gott i min vagn under altantaket. Det smattrade och jag låg och tittade innan ögonen ramlade ihop. Farfar tog mig på en promenad på eftermiddagen medan min föräldrar hälsade på Claes, Bettan och vovvarna. Jag får träffa dem imorgon på stranden istället.

Framåt kvällningen så åkte vi in till Kalmar för att handla mat, det var ju så mycket köer på ICA i Färjestaden. Vi passade även på att äta lite på min föräldrars favoritställe, Ernesto, jag fick lasagne... på burk alltså.

När vi kom hem så hade min faster Ann och farbror Oskar kommit till stugan. De hade åkt från Göteborg i all trafik. Jag blev jätteglad och hoppade över i fasters famn på direkten. Sen kvällsfikade vi och jag somnade i mammas famn efter lite välling.

Natten har inte varit rolig. Jag har haft jätteont i magen, förmodligen för all fullkorn om är i välling/gröt. Jag fick sova på mammas mage, bara ett litet tag eftersom jag väger 8 kg nu. Så fort mamma la ner mig så vaknade jag och grinade...upp på magen igen. Så höll vi på fram ¨på småtimmarna. Sen sov jag mellan pappa och mamma hela natten. Imorse så gick pappa och jag upp vid 9-tiden och mamma fick sova vidare. Nu i skrivade stund så håller jag på att somna i min vagn så att alla kan börja fixa inför dagen festligheter.

Glad midsommar !!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.