torsdag 28 maj 2009

Tidig morgon...för mig iallafall

Imorse så fick mamma väcka mig kl 9 eftersom vi skulle iväg till Öppna Förskolan på sångstund. Det var massor med mammor och barn där idag så vi fick knappt plats. Efter det så åkte vi hem och tog hand om mormor, som fick den där läskiga magsjukan som vi hade för någon vecka sedan. Stackars henne. Jag tyckte nog att det var lite konstigt att hon inte vill busa och hålla i mig.

På eftermiddagen så var vi hemma eftersom Martha var här och städade. Tur att mina föräldrar har kvar vår städerska trots att vi är hemma hela dagarna.... då får ju jag mera tid med mamma och pappa.

Ikväll så kom pappa hem från sin jobbresa. Jag satt i köket och åt mat när han öppnade dörren, jag såg ju inte honom men jag satt och tittade på dörröppningen förväntansfullt. Jag blev jätteglad när han tittade fram bakom dörrkarmen...mina ben sprattlade av glädje och sen hade jag svårt att koncentera mig på att äta upp min mat.

Det var en ny meny idag, Cous-cous, fläskkotlett, ärtor och blomkål = mums.

Efter maten så busade pappa och jag massor och innan jag skulle sova så fick jag välling av honom i fåtöljen, vi kollade in Champions League finalen mellan Barcelona-Manchester United. Spännande med så mycket färger...undra om jag kommer att gilla fotbollskillar när jag blir stor :-)

Jag blev nog lite övertrött ikväll för jag gnällde mer än vanligt. Men till slut så somnade jag i mammas famn, vaggande till sömn.

Nu sover jag gott, sedan 3,5 timmar sedan, i min säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.