lördag 23 maj 2009

Första krypet...nästan iallafall

Tänk om man kunde få kombinera öst- och västkusten...eller åtminstone inte ha så långt emellan. Idag har vi haft en härlig dag. Lördag är ju mammas sovmorgon så pappa och jag gick upp vid 9 tiden och åt gröt...mums. Sen väckte vi mamma kl 10.30, det var bäst så eftersom pappas kompis Daniel och hans lilla Morris skulle komma och hälsa på vid lunch.

Vi var nere på stranden och gick, jag sov ju i vagnen förstås, men de andra tittade på när de stora killarna kite-ade och så lekte lite på stranden. Det skall jag också göra när jag bli större...
På eftermiddagen så satt vi i solen och åt glass, jag fick inte smaka...hmmm.

När killarna åkte hem så satte pappa igång att riva farmors badrum och dra bort alla väggar och golv. Då flydde mamma och jag ut i friska luften istället. Vi tog en lång promenad nere på stranden och upp bland de små gatorna/stigarna i farmors område.

När vi kom hem så var det dags för mat, men först så vinkade vi hejdå till farmor. Hon skall åka med flyget imorgon bitti ,så inatt skall hon bo hemma hos faster Ann i Göteborg.

Nu skall jag få ta mig ett bad och sen är det sovdags för små barn. Mamma och pappa skall sätta sig i uterummet och titta ut över vattnet. Härligt för dem !!!

Sist men inte minst.... Idag har jag tagit mitt första kryp, farmor och jag låg på täcket och busade. Jag drog upp benen, rätade ut armarna sen bar det iväg, sisådär 2 dm...men snart så kryper jag nog runt förfullt. Mamma och pappa blev helt till sig och kom springande, och farmor självklart väldigt stolt.

Imorgon bär det väg hemåt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.