onsdag 13 maj 2009

Pappakväll....

När vi kom hem från Västerås via Enköping där vi hälsade på Lotta och Malin, alla grabbarna var ute på vift. Malin sjöng en massa sånger som jag tyckte var jättemysigt att lyssna på. Vi var inte där så länge för mamma skulle på möte ang blomlådorna som jag berättat om förrut.

Kanon... det betyder pappakväll. Chips, cola och godis....fast bara för pappa förstås...själv blir det ju bara välling för mig på kvällarna. Pappa började i vanlig ordning att sjunga för mig, tur för honom att jag inte kan så många texter. Än så länge så låter det bra :-)
Mellan sångerna så passar han på att blåsa, kittla och busa med mig så att jag kiknar av skratt. Jag har ju nästan nyss lärt mig att skratta.

Efter en "hela" vällling så blev det pyjamas på och direkt i säng. Pappa trodde han skulle komma undan lätt, men jag hade andra planer. Jag gav honom 5 min innan jag spottade ut nappen och började skrika, tjoohoo han tog upp mig igen :-) Efter lite ping-pong upp och ner i sängen så slutade det med att jag fick somna i hans armar i soffan.
Jag vann, 1-0 till mig :-)

Gonatt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.