tisdag 26 maj 2009

Sommarvärme...

Vilken sommardag ! Jag har bara haft klänning på mig idag, det var jätteskönt att ligga och sprattla med benen så fritt. Vi har varit hemma och fixat i trädgården och bara busat med mormor.

Idag har jag fått äta hemlagad pasta med köttfärs, palsternacka och morötter spetsat med lite tomatpuré, jättegott. Mycket bättre än den där potatismosen som mamma försökt att få i mig hela tiden. Hon tycker ju att det är bra näring i potatis... blää.

På eftermiddagen så åkte vi iväg till Jakobsbergs Centrum, där hämtade jag min Libero-box som man får en massa reklamsaker i var 6 månad, prov på blöjor, haklappar, lotion mm.

Därefter så fick jag titta på en massa blommor på Plantagen, spännande med så många färger.

När vi kom hem så fick jag gröt, jag åt 1,5 portion, för jag var jättehungrig. Först så var jag lite pipig men sen när energin gått ut i kroppen så piggnade jag till igen. Mormor och jag lekte på filten och sen så övade jag på att krypa. Det är jättesvårt men jag tränar och tränar... snart så.

Jag pratade med pappa i telefonen, jag blev jätteglad då. Han hade precis landat i Köpenhamn och imorgon kväll kommer han hem. Hoppas att han köpt någon present till mig...för det skall väl pappor göra på flygplatser :-)

Nu har jag somnat gott och imorgon är det dags för sångstund på Öppna Förskolan. Det var längesedan jag var där eftersom jag var magsjuk förrut.

Vi hörs imorgon igen.
Kram och sov gott

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.