söndag 2 augusti 2009

Lördags-sightseeing på Norra Öland

På upptäcksfärd i den historiska världen... :-)....och med pappa bakom kameran.



Igår, lördag, så turistade vi vidare på Öland. Först så var åkte vi rakt över ön till Lerkaka och tittade på väderkvarnar...eller rättare sagt de andra gjorde det.

Jag satt kvar i bilen och sov min lilla förmiddagssömn. Jag får nog se dem många gånger i mitt liv ändå... :-)

Sen så åkte vi ut till Kapelludden...det gillade jag. Oj vad det blåste, jag fick sitta på mammas mage inlindad i en sjal.


Det blev mycket ut och in i bilen...men nästa tur blev lite längre så då passade jag på att somna om igen. Vi åkte till Byxelkrok och åt lunch. Jag fick Cous-cous med skinka och grönsaker, 6 månaders puré. När vi kommer hem så skall jag börja lära mig att äta 8 månadersmat...det är större bitar i den och jag har lite svårt för det. Fast...det blir nog inte så mycket mer färdiglagat nu när vi är hemma...då får jag börja äta mammas hemlagade mat igen. Vi får väl se om jag gillar det nu när jag är bortskämd med burkmat.

När vi ändå var uppe på Norra Öland så passade vi på att åka till Neptuni Åkrar, det var roligt. Det blåste lite som jag gillar och sen fick jag vada runt i vattnet och känna på stenarna och sjögräset...det var spännande. Jag ville hela tiden sätta mig ner och ta på det med fingrarna.


När vi kom hem så var det dags för middag. Jag fick smaka kronärtskocka, pappas favorit Ölands-rätt, mums ... jag gillade att gnaga på bladen. Men mest gillar jag att få sitta med och bara lyssna på när det vuxna pratar....

....efter att jag och Charlie hittat på en massa bus förstås.
För jag har lärt mig massor av de stora killarna... :-)
Nu är det söndag !!!
I skrivade stund så sitter vi i bilen, pappa kör, jag sover och mamma bloggar, på väg hem till Kungsängen. Vi har precis kommit till avfarten Rotebro så nu är det inte många minuter tills vi är hemma igen. Borta bra, hemma bäst ! Imorgon hoppas nog mina föräldrar på att de får sovmorgon...kanske inte eftersom jag har sovit hela vägen hem från Öland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.