söndag 23 augusti 2009

Eta reker...

Nu har jag lindat mormor runt lillfingret i flera dagar. :-) Det var första gången som jag var borta från mina föräldrar så länge någon gång. I torsdagskväll så var mamma borta hela kvällen och jobbade inför en kickoff som gick av stapeln på fredagen. Så på fredag morgon när pappa åkt till jobbet så satte jag mormor i arbete... hihi. Om man får tro henne så var jag en prinsessa hela dagen...och det är jag ju faktiskt när någon leker med mig hela tiden. Vi var ute på promenad till mormors blivande boende och jag träffade flera stycken hundar som jag inte alls blev rädd för.

På kvällen så höll jag igång ganska sent eftersom jag sovit bra under dagen. Ett framsteg är att jag inte vaknade alls på natten för att äta välling. De säger att jag snart måste vänja mig av med att äta på nätterna... :-)

Idag så gick jag upp med pappa vid 8,30-tiden och så fick mamma sovmorgon. Det var ganska dåligt väder ända fram till eftermiddagen så vi var bara hemma och pysslade. När det blev bättre så gick vi ut på en promenad, tog en glass på Parsley...eller rättare sagt...jag fick bara titta avundsjukt på pappas glass :-).

Till lunch idag så fick jag smaka vuxenmat - rostbiff,nudelsallad och mina favorit broccoliträd förstås. Lite pyssel i trädgården med mormor, pappa och mamma...jag försöker mest att stoppa allt i munnen. Idag fick jag ett äpple av pappa som var lite beskt fortfarande men jag gnagde på så mycket det gick med mina små tänder.

En tur till IKEA hann vi med innan de stängde. Jag gillar verkligen att vara ute och shoppa...till pappas förtret och mammas glädje... :-) Jag fick en ny hylla till mitt blivande rum som jag skall ha alla mina leksaker i snart....när det väl blir klart.

I kväll så hade jag fullt bus i soffan, jag gillar att krypa fram och tillbaka. Mamma och pappa försökte att äta lite mat och jag blev väldigt intresserad. Jag fick smaka två räkor, det var jättegott. Jag stod och hoppade bredvid mina föräldrar och ville ha mer. Mitt i allt så släppte jag taget i dem och stod helt själv. Detta upprepade jag flera gånger så nu är jag nog på gång ... dags att säkra huset för snart springer jag omkring.

På tal om springa omkring... jag har nu kommit på att det går fortare att krypa än att gå och bli hållen i händerna.

Efter en dag full av bus så somnade jag utan protest i famnen på mamma efter att ha druckit min välling...jag är jätteduktig och håller i flaskan själv nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.