måndag 10 augusti 2009

Helgen då jag stod själv första gången !!!

I helgen så var vi i Västerås. När vi kom dit på fredagskvällen så "lämnade" mina föräldrar in mig hos mormor, åt lite mat, och sen stack de i väg på bio...första bion sedan jag kom till världen. Sen...satte jag igång och höll mormor upptagen. Jodå, vi(!) kröp omkring på golvet, övade på att gå, och sen hoppade jag runt i TVrumssofforna. Jag var på jakt efter bl a fjärrkontroller... När mina föräldrar kom hem vid midnatt så hade jag precis somnat i knät hos mormor framför tv-n.
Jag är snabb nu...när man inte håller koll så ser jag till att upptäcka en massa nya ställen där jag inte brukar att vara....tur att mormor har järnkoll på städningen i duschkabinen... :-)

Jag sov ända till kl 9.30 och sen var det fullt fart hela dagen.

Först så kom mammas faster Anette och farbror Christer förbi och hälsade på mig hos mormor med en "afrikatavla" och ett halsband till mig som varit mammas farmors. Jättesnällt! Mammas kusin Stefan och hans Ann-Louise skall också få barn och då får jag en syssling...tror jag att det blir... :-)

Sen åkte vi ut till Eva och Rebecka för att hämta upp mina namngivningspresenter som de tog hem i bilen från Falkenberg. Pappa och jag badade massor i poolen, jag busade med Rebecka i min nya Kitty-solskyddsdräkt och sist men inte minst...
JAG STOD SJÄLV FÖRSTA GÅNGEN utan stöd !!!!


På kvällen så var det mormor-kväll igen...för Peter T fyllde 40 år så då åkte mina föräldrar ut till Barkarö på partaj. Det var nog tur att jag inte var med för de kom hem jättesent, nästan när det var dags för min nattvälling. Men som en snäll liten tjej jag är så lät jag dem sova ända till kl 10.15 då jag vaknade.

På söndagen när mina föräldrar åkte till Barkarö och hämtade bilen fick jag vara kvar hemma hos mormor och bada i min lilla pool massor för det var jättevarmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.