torsdag 13 augusti 2009

Ytterligare två dagar i mitt lärande liv...

...då jag har satt min mamma i jobb :-) Jodå, efter veckor av uppassning från nära och kära så har jag vant mig vid att få attention hela tiden. Mamma har fullt upp hela tiden nu när pappa är på vift....

Fast lugnast är jag när det händer saker och jag får vara ute och fara i stan. Igår så åkte vi till Frihamnen där mamma skulle titta på lite grejer till sitt jobbprojekt. Jag sov gott i bilen, busade runt bland en massa rekvisita medan de andra satt och pratade...vilken drömtillvaro. Jag kanske skall bli teaterapa...:-)

När katten är borta dansar råttorna på bordet....eller vad man kan säga om den gånga natten....
Jag somnade vid 22-tiden och när mamma kom och la sig vid 01-tiden så var det dags för mig att vakna...jag blev mutad med lite välling och så somnade jag om. MEN...när klockan var 03.30 så vaknade jag igen...och nu hjälpte inte ens vällingen. Jag var PIGG ! Så fram till kl 7-tiden så håll jag låda i sängen. Jag har ju kommit på att om jag sitter på knä och viftar med armarna så studsar jag i sängen...jättekul! Till slut så somnade jag och även min mamma...så när pappa ringde för att säga "gomorron" vid 9-tiden så fick mamma viska i telefonen så att jag inte skulle vakna...vi behövde ju båda sova vidare till 10.40 då morfar ringde som tur var...man kan ju inte sova bort livet. :-)

På eftermiddagen så var vi hemma och fixade, tog en promenad i spåret så att jag fick min tupplur. Ikväll så har vi varit i Enköping och hälsat på min extrafamilj :-), de skall ju liksom vara med och uppfostra mig för de är ju så himla goa och väluppfostrade barn :-)

Jag har fått ärva en gåvagn som Malin använde när hon lärde sig att gå.

Spännande, vad kan en sådan här vagn innebära. Jag fick god undervisning av min fadder, Fredrik, han tog verkligen uppgiften på allvar och hade gott tålamod...och så lärde jag mig snabbt också hur man skulle göra.


Tänk hur det är...först så väntar man på att få tänder, sen väntar man på att tappa dem, och sen väntar man på att få nya.... det är precis vad Malin och jag gör just nu.


Jag somnade gott i bilen på vägen hem, fick välling i sömnen och sov sedan vidare i min säng.

Bara så ni vet.....jag tycker att det är VÄLDIGT tomt när min pappa är borta!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.