tisdag 11 augusti 2009

Nu är man snart tillbaka till verkligheten....

...verkar iallafall så på vädret. Idag när jag sov så åskade och blixtrade det så mycket så att jag vaknade till...men jag somnade om direkt. Mysigt att ligga ute under taket när det regnar.

Det är även tillbaka till normala rutiner när det gäller mig. Igår så var jag på BVC för 8 månaderskontrollen. Jag har nog fått pappas längd och mammas bredd... :-)för jag sticker iväg på både längd- och viktkurvan. Jag är nu 73 cm lång och väger 9,5 kg. Sköterska kollade även om jag kunde sitta själv...hmm...det har jag ju gjort länge nu. Jag står ju nästan helt själv snart.

På eftermiddagen så var mamma och jag på föräldrarträff med besök på barnbiblioteket. Oj vad mycket böcker det fanns att titta på :-) Dit skall jag gå med mormor på eftermiddagarna sen när hon flyttar till Kungsängen.

Idag så har vi bara varit hemma och fixat. Pappa har packat för han åker med sina killkompisar och dyker på västkusten imorgon.

Jag har ätit hemlagade stuvade makaroner, köttbullar, ärtor och morötter till middag idag...naturligtvis så var allt mosat och i små bitar. Det var lite annorlunda att äta sån mat men jag får börja vänja mig nu när jag börjar bli en stor tjej.

Jag har även börjat med ett litet nytt "ticks", jag lägger huvudet helt på sidan och tittar på saker. Man får ju ett annat perspektiv då... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.