onsdag 19 augusti 2009

I förkylningstider...

Det är svårt att hinna blogga om vad som händer på dagarna för jag håller min mamma sysselsatt och när jag väl somnar, vilket jag har varit lite si och så med sista dagarna, så är det fullt upp med annat.

Jag har nämligen fått min första riktiga förkylning. Jodå, jag blir väldigt förbryllad när det rinner något ur näsan så jag försöker att torka bort det. Mitt i allt "elände" så tycker jag att det är lite roligt att "gurgla" i näsan så att det låter mycket.

Jag börjar att bli riktigt företagsam. Jag kryper både upp och ner för trappstegen...men på mitt alldeles egna sätt - framåtvänd ! Det kommer ju inte att fungera när jag börjar ge mig utför vanliga trappor. Än så länge är det ju bara altantrappan. Jag liksom går först ner med händerna och sen glider bakdelen med ner :-)

Jag har också kommit på att man kan kliva på saker för att komma högre upp. Jag drar ner vällingkartongen på golvet i köket så kommer jag upp en hylla så att jag kan riva ner böckerna. Min gåstol har fått en ny innebörd som ni kan se, jag försöker att tippa över mig så att jag kommer upp själv.

Igår så var mamma och köpte barnmat på burk, 2 plattor, jag vägrar att äta hemlagat. Jag har blivit bortskämd under sommaren när vi varit ute och rest. Det är väl så att även mammor skall välja sina fighter med oss bestämda små änglar :-)
Jag får nog inte burkmat så lång tid till, bara tills några fler tänder kommer fram. Sen är det dags för mig att äta samma mat som mina föräldrar. Jag har fått småbörja lite när jag sitter med vid middagsbordet. Jag gillar verkligen grillad kycklingfilé, teryakimarinerad lax(!), och broccoli = bästa favoriten! Jag bara stoppar in allt i munnen som ligger framför mig. Sen blir det lite fullt och mina föräldrar får plocka ur det igen.

Det här med läggningrutinerna börjar att ta sin vändning. Jag har de senaste kvällarna fått gå och lägga mig själv i sängen. Inga problem, man får ju lyssna på barnsånger :-). Jag har fått min första stereo, självklart rosa. Pappa tjatade på affären så att jag fick utställningsexemplaret för de andra var slut. Jag är så nyfiken på denna maskin och har redan kommit på hur man öppnar cd-facket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.