lördag 29 augusti 2009

9 månader idag !!!!

Tänk, idag har jag varit lika lång tid utanför mammas mage som jag låg inuti den... :-)

Jag börjar att bli stor.....och som ni ser på bilden så har jag fått min första gunga - både spännande och roligt !!
Gissar och hoppas att ni undrat vad som hänt mig senaste tiden...eftersom jag inte har uppdaterat min blogg.... :-)

I början av veckan så åkte mamma och jag till Västerås för att hjälpa mormor att börja packa kartonger...snart är det dags för flytt. Jag gillade verkligen att kolla in allting eller rättare sagt stoppa allt i munnen... :-) Pappa var iväg på jobbresa och kom hem igen på onsdagskvällen.

På torsdagen så var vi iväg till Öppna Förskolan på förmiddagen och sen kom mormor hit för att vara med mig när mamma och pappa åkte iväg på jobbgrejer på kvällen.

Nästan hela fredagen så var det bara jag och mormor som lekte...pappa jobbade i och för sig hemma så jag såg honom lite då och då...Senare på eftermiddagen så åkte pappa och jag för att hämta upp mamma som varit på Formexmässan hela dagen,och sen vidare till Hagaparken för picknick med pappas jobbarkompisar och deras familjer. Jag längtar tills jag också kan springa omkring och leka med de stora barnen.

På lördagen så var vi hem till familjen Dahl/Jönsson i Hässelby på kräftskiva. Det var två nästan likadana småkillar som jag kollade in hela tiden. Hjalmar och Hugo, de är ju bara fyra månader så de låg mest stilla och sov. Joel, 3 år, han lekte med mig...eller rättare sagt... jag försökte mest att norpa hans leksaker...de är ju så spännande.

Jag ville inte alls somna på kvällen när det fanns så mycket att leka med, men efter välling nr2 så somnade jag gott i vagnen och sov sedan vidare i bilen, och vidare hemma i min säng ända till kl 08.30 i morse...utan nattvälling... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.