torsdag 10 december 2009

Snörvel, host och penicillin

Idag har jag fått min första penicillin kur från farbror doktorn. Jag har ju varit snuvig och febrig lite om vartannat senaste månaden. Och idag så brakade det loss rejält, näsan rinner, hostar och mina fina ögon har helt svullna. Jag kunde knappast se något. MEN...en liten charmtjej som jag är så körde jag fullt med farbror doktorn och tultade omkring och "tot-tot-ade", trots min febriga status.

Nu har jag somnat gott igen i min säng. Nätterna är inte som förr, nuförtiden så sover jag lite oroligt och drömmer. Men eftersom mamma och pappa sitter och jobbar halva nätterna så kommer de in till mig direkt när jag blir ledsen. Tillslut så hamnar jag i deras säng och då är jag sååå nöjd.

Imorgon så kommer mormor hit och tar hand om mig en sväng. Mamma skall iväg på jobb vid lunch och pappa kommer hem vid tre-tiden....så det är ett pusslande.

MEN...pappa har nedräkning nu tills dess att han är hemma med mig 100%.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.