torsdag 17 december 2009

Inte bra ännu....

...feber för 5 veckan i rad nu och jag är inne på min andra penicillinkur eftersom jag inte blir bra. Jag har haft 38-40 graders feber hela tiden och den verkar inte försvinna. Så i går, onsdag, så åkte vi tillbaka till Danderyd, där vi även var i söndags, och träffade en doktor. I söndags fick jag info att jag hade virus och det var därför inte min penicillin tog bort febern. Dock har den gjort att min ögoninfektion är bättre. Han sa att jag skulle åka hem och vila. Om inte febern var borta på ett par dagar så skulle jag få komma tillbaka.

Igår så när mamma skulle byta blöja så hade jag fått röda prickar på hela kroppen och hade 39.7 i feber så det var bara att åka tillbaka till Danderyd. Jag träffade en tant-doktor och hon undersökte mig grundligt. Jag fick ta blodprov, gillade inte alls plåstret som jag sattes på fingret, och fick även ta kissprov. Allt utan anmärkning, dock var jag röd i öronen... hmm...nu börjar det. Både mamma och pappa var sk. öronbarn så vi får väl hoppas att jag inte ärvt något.
Jag fick en ny penicillin som skulle verka på feber och öronont. Jag har fortfarande hög feber så nu är det inte säkert att jag får följa med på semstern på lördag.... Men vi får se om medicinen börjar att ta ner febern så att jag blir lite bättre.

Jag sover nu gott i min säng...dock är det inte så långa stunder som jag sover. Vaknar sådär en gång i timman och är lite ledsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.