söndag 22 november 2009

Pappa kom hem.....

Måste börjar med att berätta om min natt.

Pappa hade ju varit borta på jobbresa i en vecka, och han kom hem sent i går kväll, jag hade gått och lagt mig som vanligt. Senaste veckorna så har jag varit lite orolig på nätterna och vaknar ofta och gnäller lite, nappen puttas i och jag somnar om igen. Men inte igår!

Runt midnatt så satt mamma och pappa i soffan och pratade, jag började gny lite, mamma kom in till mig. Efter att hon legat hos mig ett tag så ropade hon på pappa att han skulle gå och borsta tänderna och ta över så mamma kunde göra detsamma....de skulle ju ändå gå och lägga sig. Precis när pappa kom genom dörren så satte jag mig upp, han dök ner på golvet för att gömma sig eftersom han trodde att jag skulle bli vaken om jag såg honom.... ack vad rätt han hade fast inte just då.

Efter att pappa suttit på huk vid sängkanten i 7 min medan jag bökade omkring i sängen upp och ner så gjorde jag upptäckten ! När jag kröp neråt i sängen så såg jag pappa sitta där ihopkrupen. Ååå vad glad jag blev! Tototo...sa jag på mitt alldeles egna sätt...och se var det full fart att busa med pappa en timma framöver. Till slut så somnade mamma och pappa, då var ju jag också tvungen att slumra in.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.