lördag 7 november 2009

Farmor och farfar på besök



Förra helgen var farmor och farfar här och hälsade på mig. Gissa om de blev förvånade när de såg mig...jag har ju vuxit en del sedan i somras. Jag var lite skeptisk i början med efter 10 min var allt som vanligt igen. På torsdagskvällen så busade vi omkring i soffan hela kvällen. Jag är allt en pigg liten tjej på kvällarna...jaja...jag har ju att brås på.
Här provar farfar att stoppa in mig i torktumlaren :-)

På fredagen så åkte mamma och pappa till jobbet vid lunch och sen hade jag ensam-dag med farmor och farfar. Vi var ute på långpromenader och lekte hemma. Mina föräldrar var borta även på kvällen med jobbet. Det gick jättebra ända tills jag skulle gå och lägga mig... Mina föräldrar hade ju inte berättat vår normala kvällsritual...Så när jag fått min välling i soffan så bar farmor in mig i spjälsängen och satte ner mig...Oj vad ledsen jag blev... :-(
Jag är ju en liten bortskämd tjej som får somna i stora sängen tillsammans med mamma eller pappa varje kväll. Inte konstigt att farmor blev lite förbryllad när jag inte ville ligga i min säng. Men rutinerad som hon här så fixade vi till det jättebra. Farmor satt och sjöng för mig och efter ett tag så la jag huvudet på kudden och somnade gott.

På lördagen när jag vaknade runt 10-tiden så gick jag upp och fick frukost. Mamma och pappa var jättetrötta för de kom hem sent på natten. När vi var klara så gick vi upp till mormor för att titta på hennes nya lägenhet och äta goda bullar. Jag har faktiskt flörtat till mig en smakbit...:-)
På kvällen så var jag superpigg och höll fullt tempo.
Farmor och jag äter frukostgröt tillsammans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.