fredag 20 november 2009

1 årsbesök på BVC

I måndags var jag på mitt sedvanliga besök hos BVC. Nu mäter jag 77 cm och väger 10,4 kg som är ganska normalt för min ålder. Jag ligger lite över kurvan på båda måtten. Inte nog med det, det var dags för en massa sprutor också. Mässling, Påssjuka, Rödahund...en i vänster arm och de två andra i varsitt ben. Jag var jätteduktig och grät inget alls när Anna stack mig. Men på kvällen var jag risig...ont i sticken och varm. Jag satt still i mammas famn hela kvällen...och det är inte vanligt att jag sitter still. Somnade vid 19.30 tiden och sov oroligt hela natten. Men jag fick ligga hos mamma hela natten...pappa är ju borta på jobbresa så jag lånade hans kudde.

På tisdagsmorgonen var jag pigg igen. Jag sov ända tills vi skulle åka till mormor, fick hoppas i overallen med pyjamasen under. Jag tycker verkligen att det är roligt när det blir lite konstiga rutiner... skrattar gott och bubblar på. Mormor hade gröten klar när jag kom och sen busade vi hela dagen tills mamma hämtade mig på kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.