torsdag 15 oktober 2009

Morfar och jag själva en hel dag....

Veckan som gått har varit spännande...det har varit fullt upp för pappa och mamma. Men ...det ger ju mig möjligheter att få vara med andra än bara dem. :-)

I måndags när mormor åkte hem, så efter några timmar så dök morfar upp. Han och jag skulle ju kampera ihop ensamma en hel dag för första gången. Vi fann varandra direkt på kvällen när vi busade omkring i soffan. Det är ju ett säkert kort för att få mig på fall. Jag sov ju längst som vanligt i den här familjen...och morfar var upp tidigt och redo att ta sig an mig.

Dags för gröt och morgonens blöjbyte...det var väl det sistnämnda som min mamma var nervös för...jag har ju numera en förmåga att inte ligga still en sekund på skötbordet så det är upplagt för "bajs-race". Men det gick bra trots att mina tankspridda föräldrar inte hade upplyst morfar om att man kunde riva av byxblöjorna i sidan. :-)

Vi var ute på några långa promenader runt hela Kungsängen och jag somnade så gott i vagnen. Det har ju börjat bli lite kallt så jag har på mig min nya overall. Efter att provat flera stycken som var så hårda så att man knappt kan röra sig så har mormor bestämt att det är "riktiga märken" som gäller så jag fick min första "Reima" overall av henne i helgen. Visst ser den skön ut... och mamma och pappa instämmer. :-)

När mamma kom hem från jobbet så gick morfar och väntade på att jag skulle vakna...jag sover ju fortfarande en hel del om jag får... :-). Sen åt vi yoghurt och jag fick smaka leverpastejsmörgås...mums.

Igår onsdag så var vi hemma hela dagen. Jag blev lite frusterad när mamma satt vid datorn och jobbade...jag vill ju också knappa på tangenterna. Kanske kan jag få en egen dator snart...alltså en som inte fungerar men som jag kan knappa på...Måste kolla med pappa om han har någon i källaren i någon låda.

Idag på lunchen så mötte pappa oss i Solna Centrum och vi gick runt medan mamma var hos naprapaten. På eftermiddagen så mötte vi upp Linda och lilla Elvira. Vi tog en promenad vid Råstasjön i solskenet och sen blev det en fika i Råsunda. Jag fick frukt yoghurt och fick smaka på mammas kaffesked...det gillade jag...så jag blir nog en kaffetjej när jag blir stor :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.