tisdag 15 september 2009

Gillar när det händer saker....

En ny vecka ....

Igår så var jag ute på långpromenad med Olivia och Emma...eller rättare sagt...vi åkte vagn och vår mammor skjutsade oss...hihi. Vi gick se hem till Emma och Anna för att äta lite mellis och så fick mammorna dricka lite eftermiddagskaffe.

Natten som gick så var jag lite kinkig och fick komma över till mammas och pappas säng redan kl 01.45 och sova vidare. Helst hade jag nog velat haft lite välling med icke...det är slut med natt-ätandet nu. Jag sov till kl 09.15 och sen så blev det full fart. Jag har börjat att träna på att äta gröt själv med sked...vilket blir väldigt kladdig men alla är vi barn i början... :-)

På förmiddagen så åkte vi in till Solna Centrum för att äta lunch med mammas kompisar Carin och Anne. Jag fick också äta riktig lunch...delar av mammas kycklingsallad med tillbehör. Mums...skönt att slippa barnmatsburkarna... :-) Efter lunchen så gick vi för att fika och jag somnade skönt i vagnen. Jag gillar verkligen att vara ute i hetluften...och shopping det är min grej! Mamma och jag åkte till CityGross för att handla plastburkar som mamma fryser min mat i och i mataffärer finns det sååå mycket spännande att titta på. Jag jollrar på hela tiden och charmar folket vi möter.

Ikväll när pappa kom hem från jobbet så tog vi en promenad i skogen och förbi det nya området bredvid där vi bor, Sandgrind. Det kommer snart att flytta hit en liten kille i samma ålder som mig. Vi bor ju jättenära om man springer genom skogen...kul !
Sen så tittade vi på Idol...jag blir helt paralyserad när jag hör någon sjunga...kanske blir jag rockstjärna när jag blir äldre...som pappa också önskade att han skulle bli när han var liten.

Nu sover jag gott i min säng. Jag tycker inte om att gå och lägga mig själv i sängen, så mamma eller pappa brukar ligga bredvid mig tills jag somnar. Mmmm...de har sagt att jag skall lära mig att somna själv men...som de säger " det finns den dagen då jag kommer stänga dörren om mig på kvällen" ... så nu myser vi tillsammans tills jag kommer på andra tankar... :-)

Kram å gonatt !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.