tisdag 22 september 2009

Bustjejen !!!

Igår så åkte pappa på jobbturné till Finland, Lettland och Danmark och jag inspekterade först hans väska ... eller jag kanske hoppades på att jag skulle få följa med... :-)

Men istället så åkte mamma och jag till Västerås för att hjälpa mormor att packa lite fler kartonger. Det är ju bara några veckor kvar tills hon skall flytta till Kungsängen. Jag sov i bilen på vägen, vilket innebar att jag var på mitt bästa humör när jag kom dit. Och...höll låda fram till midnatt...:-) Pappa blev väldigt förvånad när han ringde och sa gonatt och fick prata med mig i telefonen. Vi kommer att vara här ända till torsdag då pappa kommer hem igen. Det är nämligen lite läskigt att sova ensamma nu när det är så mörkt ute...jag är ju inte till så mycket hjälp eftersom jag sover mest hela tiden...oavsett vågrätt/lodrätt, ute/inne, dag/natt.... som ni kan se.


Fast den tiden som jag är vaken så är jag himla busig och håller igång med mina special-ljud...Tydligaste orden just nu är pappa och mpa (lampa)....och sen är det ett mamamammam samtidigt som jag hänger i byxbenen på henne.

Ikväll till middag så har jag ätit mormors fiskgratäng med tomat, purjolök, kaviar och kokt potatis. Det var annat än mina tråkiga barnmatsburkar.... Jag fick till och med egen duk :-)



Sen var det dags för en dusch och tandborstning...tur att jag fick en egen tandborste av min faster Ullis tidigare i livet. Numera är det en favoritsyssla för mig att få lite tandkräm och borsta tänderna själv varje dag.


Jag somnade första gången till Idol ...vaknade ... och somnade om en timma senare efter lite stök och bök i mammas säng.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.