fredag 11 september 2009

En dag på vift...

Idag har jag fått en ny vagn, en Graco beige-brun sulkyvagn som är jättelätt att fälla ihop och lägga in i bilen. Vilken var den stora anledningen till inköpet. Mamma och jag testade den direkt på IKEA och jag satt perfekt och kunde dingla med benen.

Isabel och Olivia ringde när vi var på IKEA för att se om vi ville fika med dem på Parsleys. Jag och Olivia lekte så att vi tippade ut mammas dricka på golvet. Det är väldigt låga bord där så vi kommer åt allt...hihi. Efteråt så åkte vi till Bålsta och handlade.

Jag var väldigt pipig och trött i början på kvällen. Men lagom till att Idol startade så började jag hålla låda, jag hoppar omkring i soffan, kör bil med munnen och busar i allmänhet. Jag klättrar från ena sidan av soffan, där jag även står upp och slår på lampan i fönstret...mina föräldrar säger "nej" och då förflyttar jag mig till blomman bakom soffan.."nej igen" då är det dags att bege sig till andra änden...fjärrkontroller...hurra ! Men "nej" där också. Förmodligen så är "nej" det första ordet som jag kommer att lära mig att uttala.

Just ja, LAMPA, jag har lärt mig att titta upp i taket då. :-)

Imorgon så kommer mormor hit och skall ta hand om mig. På dagen så skall mamma iväg på jobbgrejer och sen på kvällen så skall båda mina föräldrar iväg på 35-års fest hos Jens som bor på andra sidan gatan. Inga barn får följa med...det är nog lika bra det. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.